tsunami

Kategori: Fanny

Just for your information, jag lever. Var ju tsunami varning igår i typ hela Asien. När vi låg vid poolen borjade våra stolar skaka och först trodde jag att jag bara inbillade mig att den skaka. Men när mamma kom och frågade ifall min stol också skakade fattade vi att det var jordbävning, fast långt härifrån då.
Hampus och Troles hade fått information av personalen att hitta sina föräldrar for det skulle komma en tsunami. Så vi blev evacuerade till en lägenhet, högts upp längst ifrån havet. Först fick vi sitta utanför lägenheterna på loftgången i kanske 1 timme elelr lite mer. Men sedan släppte personalen in oss i lägenheterna, så jag var i en lägenhet i ca 3 timmar med min familj och 2 andra familjer. Där fick vi sitta och vänta, alla nyheter vi fick kom från sms och samtal från Sverige eftersom personalen inte kan engelska kunde vi inte fråga dom något...
När vi hade väntat i 3 timmar utan att något hade hänt gick jag och mamma och packade alla våra saker från vår bungalow och vi fick 2 nya rum på våningen högst upp i lägenhetsdelen. Dit fick vi mat och sedan kunde vi packa upp alla våra saker och sova. Så nu bor vi i hotelrum istället för bungalows.
Just här där vi bor kom det aldrig någon tsunami, som tur är. I Indonesien var tsunamin 5 meter hög, så den kunde lika gärna kommit hit och varit högre. Men jag mår iallfall bra och imorgon åker vi hem så det är lugnt!



Så här såg det ut överallt, folk som sitter på taken för att skydda sig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: